PÜHENDUS
26. august kell 19 Rootsi-Mihkli kirik
Heldur Harry Põlda (tenor), Marite Männi (klaver)
Robert Traksmann (viiul), Linda-Anette Verte (viiul)
Laur Eensalu (vioola), Theodor Sink (tšello)
Kavas:
Robert Schumann (1810–1856)
„Widmung“ („Pühendus“) op 25 nr 1 klaverile / „Dedication“ for piano
Edvard Grieg (1848–1907)
„Bryllupsdag på Troldhaugen“ („Pulmapäev Troldhaugenis“) op 65 nr 6
/ „Wedding Day at Troldhaugen“
„Jeg elsker dig!“ („Sind armastan“) op 41 nr 3 / „I Love Thee“
„En Drøm“ („Unistus“) op 48 nr 6 / „A Dream“
Robert Schumann (1810–1856)
“In der Fremde” („Võõrsil“) (Liederkreis, Op 39)
„Widmung“ („Pühendus“) op 25 nr 1 tenorile ja klaverile
/ „Dedication“ for tenor and piano
Keelpillikvartett nr 1 a-moll op 41 nr 1 / String Quartet No 1 in A minor
I Andante espressivo – Allegro
II Scherzo: Presto
III Adagio
IV Presto
HELDUR HARRY PÕLDA lõpetas Tallinna Muusikakeskkooli kooridirigeerimise (õp Hirvo Surva) erialal ja 2019. aasta sügisel lõpetas bakalaureuseõpingud Londoni Guildhalli Muusika- ja Draamakooli ooperilaulu erialal õp David Pollardi ja Ruby Philogene lauluklassis. Heldur Harry tegi oma lavadebüüdi 8-aastasena Rahvusooperis Estonia. Tänaseks on noormehe repertuaaris mitmeid ooperi- ja muusikalirolle. 2019. aasta esimeses pooles astus Heldur Harry Tony rollis lavale Rahvusooper Estonia lavastuses “West Side Story” ning 2019. aasta augustist on Põlda Rahvusooper Estonia stipendiaat, tuues lavale erinevaid rolle, seal hulgas Ivan Lõkov (“Tsaari Mõrsja”), Armand (“Krahv Luxemburg”), Gaston (“La Traviata”) ja Ruiz (“Trubaduur”). Benjamin Britteni kammerooperi „Kruvipööre“ peaosa eest pälvis Põlda Eesti Kultuurkapitalilt läbi aegade noorima laureaadina helikunsti sihtkapitali preemia (2008), samuti on noormees Eesti Kooriühingu koostööpreemia laureaat (2010) ja pälvinud Eesti Rahvuskultuuri Fondi Georg Otsa Fondi stipendiumi (2013).
MARITE MÄNNI alustas klaveriõpinguid 7-aastaselt Tallinna Muusikakeskkoolis (õp. Reet Ruubel ja Jekatarina Rostovtseva). Õpingud jätkusid Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (bakalaureuse kraad, prof. Peep Lassmann). M. Männi on osalenud mitmetel meistrikursustel, sh prof. Alexander Garber, prof. Alexander Kobrin, prof. Vasily Lobanov, Sophia Rahman ning täiendanud end Frankfurti Muusika- ja Esituskunstide Kõrgkoolis (2018, 2019 magistrantuuris prof. Alexej Gorlatch). M. Männi on esinenud solistina erinevates kammerkoosseisudes ning klaverisaatjana mitmel pool Eestis, Soomes, Leedus, Saksamaal ning Prantsusmaal. Erinevate projektide raames on ta koostööd teinud mitme orkestriga, sh Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Sümfooniaorkester ning Vaasa Linnaorkester.
ROBERT TRAKSMANN alustas viiulimänguga 4-aastaselt õpetaja Tiiu Peäske juhendamisel. Ta on lõpetanud Tallinna Muusikakeskkooli (2014, Tiiu Peäske) ja Berliini Hanns Eisleri nimelise Muusikakõrgkooli bakalaureuse astme (2018, prof Kolja Blacher), kus praegu jätkab õpinguid magistriõppes sama õppejõu juhendamisel. Ta on täiendanud end mitmetel meistrikursustel (Ulrike Danhofer, Florian Donderer, Arvo Leibur, Jüri Gerretz, Robert Rozek ja Ivry Gitlis). R. Traksmann täiendanud ka mitmete mainekate kollektiivide ridasid, sh Gürzenich Orchester Köln, Orchester der Karajan Akademie Berliner Philharmoniker, Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, Tallinna Kammerorkester, Eesti Festivaliorkester, Vox Clamantis, YXUS jt. Kontsertmeistrina on ta üles astunud mitmete noorteorkestrite koosseisus, samuti ka Vanemuise Sümfooniaorkestri hooaja avakontserdil (2018). Aastast 2019 on R. Traksmann Eesti Interpreetide Liidu liige. Ta on esinenud solistina Tallinna Kammerorkestri, Saksa Noorte Sümfooniaorkestri (Tübingen), Pärnu Linnaorkestri, Virumaa Kammerorkestri, Haapsalu Festivaliorkestri, TMKK Keelpilliorkestri ja -Sümfooniaorkestri ees. Konkursside tulemustest väärikaim on I preemia Pärnu Viiuldajate Konkursil (2010) koos Pärnu Linnaorkestri ja Tubina Ühingu eripreemiatega. 2019. aastat ilmestavad ülesastumised solistina Berwaldhallenis Baltic Sea Festivalil Stockholmis, Mozartiana Festivalil Gdanskis ning XXVII Üldlaulupeol. Aktiivse kammermuusikuna on tal kõige pikemaajalisem koostöö olnud ansamblis Trio ́95 koos Rasmus Andreas Raide ja Marcel Johannes Kitsega. Esinetud on Eesti tähtsamates kontserdimajades ja võidetud auhindu mitmetel festivalidel. Trio ́95 on võitnud I preemia rahvusvahelisel Illmari Hannikaineni nimelisel klaverikammermuusikakonkursil Soomes (2020) ning rahvusvahelisel konkursil “Pavasario Sonata” Leedus (2012). Koos on käidud end täiendamas Francis Goutoni ja Aleksander Bondurianski käe all. R. Traksmannile on Eesti Pillifondi poolt kasutamiseks antud Giuseppe Gagliano ja tema venna Antonio ühistööna valminud viiul (1775-1780) ning Joseph Artur Vigneroni poogen (1890).
LINDA-ANETTE VERTE alustas viiuliõpinguid 4 aastaselt Tiiu Peäske juures. Aastal 2012 lõpetas ta Tallinna Muusikakeskkooli (Ivi Tivik, prof Mari Tampere-Bezrodny). 2016. aastal lõpetas L.-A. Verte Sibeliuse Akadeemia bakalaureuseõppe. Lisaks on ta vahetusõpilasena täiendanud end Los Angeleses Lõuna-California Ülikoolis (Thornton School of Music, prof. Pamela Frank). Aastatel 2016-2019 oli ta Vanemuise Sümfooniaorkestri kontsertmeister. L.-A. Verte on osalenud arvukatel festivalidel ja konkurssidel nii Eestis kui välismaal ning saavutanud mitmeid auhinnalisi kohti: Eesti Keelpillimängijate Konkursil II koht ja eripreemia Tõnu Kõrvitsa teose “Eleegia üksindusele” eest (2015), pianist Sten Heinojaga I Eesti Klaverikammermuusika konkursil laureaadi tiitel (2015), Klassikaraadio auhind ning Viini klassika parima esituse eripreemia (2015). Samuti oli ta telekonkursi Klassikatähed 2018 osaleja. L.-A. Verte on esinenud solistina Venemaal, Taanis, Rootsis, Soomes, Ameerika Ühendriikides, Saksamaal ja Ukrainas ning soleerinud ERSO, Vanemuise Sümfooniaorkestri, Pärnu Linnaorkestri, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Sümfooniaorkestri, Sibeliuse Akadeemia Sümfooniaorkestri, Haapsalu Kammerorkestri, Uue Tänava Orkestri ja Kiievi Solistide ees ning teinud koostööd dirigentidega nagu Paul Mägi, Jüri Alperten, Mikk Murdvee, Kaspar Mänd, Atso Almila, Rasmus Puur, Erki Pehk. L.-A. Verte on end täiendanud arvukatel meistrikursustel, sh Michael Vaiman, Päivyt Meller, Anna-Liisa Bezrodny, Pavel Berman, Henry-David Varema, Oleg Krõssa, Oliver Charlier, Sergei Kravtšenko, Jessica Linnebach, Mi-kyung Lee, Cho-Liang Lin ja Midori Goto. Hooajal 2015/2016 mängis ta praktikandina Kanada “National Arts Center” orkestris. Aastal 2017 ilmus luuleraamat/CD, kus kõlavad teosed sooloviiulile ning muusika vahele loeb luuletusi Harriet Toompere.
LAUR EENSALU on õppinud viiulit ja vioolat Tallinna Muusikakeskkoolis (Tiiu Peäske), Karlsruhe Kõrgemas Muusikakoolis (Fabio Marano) ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (Viljar Kuusk, Toomas Nestor). Aastast 2005 töötab ta Tallinna Kammerorkestris, alates 2011. aastast vioolarühma kontsertmeistrina ning 2007. aastast Rahvusooper Estonia Sümfooniaorkestris. Solisti, ansamblisti kui ka orkestrandina on ta salvestanud ja esiettekandele toonud mitmete kaasaegsete kodumaiste ning välismaiste heliloojate heliloomingut ja üles astunud mitmel pool maailmas.
THEODOR SINK on mitmekülgne interpreet, kes tegutseb nii solisti, kammermuusiku kui orkestrandina. Tema tšelloõpetajateks on olnud Laine Leichter, Leho Karin ja Henry-David Varema, Sibeliuse Akadeemias Marko Ylönen ning ta on pälvinud arvukalt laureaaditiitleid nii kodu- kui välismaistel konkurssidel. Ta on mänginud Tallinna Kammerorkestri, Põhjamaade Sümfooniaorkestri ja Eesti Festivaliorkestri koosseisus ning alates hooajast 2017/18 on ta ERSO tšellorühma kontsertmeister. Varem on ta ERSO-ga koostööd teinud nii rühmamängija kui külaliskontsertmeistrina. Solistina debüteeris T. Sink ERSO ees 2017. aasta kevadel, tuues Eesti muusika päevade sümfooniakontserdil ettekandele Erkki-Sven Tüüri tšellokontserdi. Hooaja 2018/19 avakontserdil esitas ta Neeme Järvi dirigeerimisel Haydni II tšellokontserdi. 2017. aastal pälvis T. Sink Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali aastapreemia särava hooaja eest solisti ja orkestrandina. T. Sink on Eesti Interpreetide Liidu liige.