HIRMULOOD
25. august kell 19 Katariina kirik

Irina Zahharenkova (klavessiin), Katariina Maria Kits (viiul)
Kristina Kriit (viiul), Andres Kaljuste (vioola), Vladimir Reshetko (tšello)
Marcel Johannes Kits (tšello), Pontus Grans (kontrabass, FI)
Britt Kõrsmaa (koreograafia)

Kavas:

György Ligeti (1923–2006)
„Continuum“ klavessiinile / „Continuum“ for cembalo

Soolosonaat tšellole / Sonata for Solo Cello
I Dialogo – Adagio, rubato, cantabile
II Capriccio – Presto con slancio

Tõnis Kaumann (*1971)
„Sherlock“
Sherlock igavleb / Drowsy Sherlock
Kaeblev külaline / Moaning Visitor
Sherlock läheb keema / Sherlock Is Boiling Over
Sündmuskohal / In Crime Scene
Sherlock juurdleb / Sherlock Bethinks
Ajujaht / Battue
Sherlock viiuldab / Sherlock Is Playing Violin

Krystof Maratka (*1972)
„Melopa“ klavessiinile / „Melopa“ for cembalo

Alfred Schnittke (1934–1998)
Hümn nr 2 tšellole ja kontrabassile / Hymn II for cello and double-bass

John Cage (1912–1992)
„Kuus meloodiat“ viiulile ja klavessiinile / „Six melodies“ for violin and cembalo

Bernard Herrmann (1911–1975)
Heliträkid filmist „Psühho“ (seade keelpillidele M. Männi)
Videoinstallatsioonid
/ Soundtracks from „Psycho“ (arr. for Strings M. Männi)
Video installations

IRINA ZAHHARENKOVA on oma generatsiooni üks väljapaistvamaid ja maailmas enim tunnustust pälvinud pianiste. Ta alustas klaverimänguga nelja-aastaselt koos emaga ja jätkas Tallinna Georg Otsa nim. Muusikakoolis (prof. Mare Ots) ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (EMTA, klaver: prof. Lilian Semper; klavessiin: prof. Maris Valk-Falk), kus lõpetas magistriõpingud aastal 2003 (prof. L.Semper). I. Zahharenkova õpingud jätkusid EMTA doktorantuuris aastatel 2003–2011. Helsingi Sibeliuse Akadeemia magistrikraadi kaitses ta aastal 2010 (prof. Hui-Ying Liu-Tawaststjerna). I. Zahharenkova on osalenud paljude maailmas tuntud pianistide meistrikursustel (S. Kovachevich, A. Hewitt, A. Schiff, V. Meržanov, H. Dreyfus, P. Hantaï, C. Stembridge, P. Vapavuori jt) ja võitnud peapreemiaid sellistelt rahvusvahelistelt konkurssidelt nagu M. Čiurlionise nim. konkurss (Leedu, 2003), konkurss “Premio Jaén” (Hispaania, 2004), festivali “Van Vlaanderen” haamerklaverikonkurss Brügges (Belgia, 2004), konkurss Epinal’is (Prantsusmaa, 2004), “Prahakevade“ klavessiinikonkurss (Tšehhi, 2005), G. Enescu nim. klaverikonkurss (Rumeenia, 2005), konkurss Genfis (Šveits, 2005), Alessandro Casagrande nim. konkurss (Itaalia, 2006), J. S. Bachi nim. klaverikonkurss Leipzigis (Saksamaa, 2006), Villa-Lobose nim. konkurss (Brasiilia, 2006) ning A. Rubinšteini nim. pianistide konkurss (Iisrael, 2008). I. Zahharenkova on esinenud rahvusvahelistel festivalidel Itaalias, Saksamaal, Soomes, Norras jm, mainekal Kuhmo kammermuusikafestivalil nagu ka Eivere Klaverifestivalil ja Tallinna Kammermuusikafestivalil on ta järjepidevalt kutsutute esireas. Ta on astunud üles solistina mitmete orkestrite ees, sh Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, Tallinna Kammerorkester, Helsingi Linnaorkester, Iisraeli Filharmoonikud, Orchestre de la Suisse Romande ja Orchestre National de Lorraine ning annab pidevalt kammerkontserte nii klaveri kui ka klavessiini sooloteostega. Ilmunud on kaks kompaktplaati tema interpretatsioonidega: J. S. Bachi Goldbergi variatsioonid BWV 988 (2010, Classical Recordings) ja D. Scarlatti sonaadid (2012, Classical Records) ning DVD “Keyboard Juggleress / Klahvpillivõlur” (2009, Estonian Records Production). Salvestused Jaapanis ja Zürichis maailma juhtivates salvestusstuudiotes 2017. aastal ootavad väljaandmist. I. Zahharenkova repertuaar on väga lai hõlmates teoseid barokist kaasaegse muusikani. Käesoleval ajal õpetab ta Sibeliuse Akadeemias, Soomes ning EMTA-s. Enesetäiendamiseks on ta õppinud lisaks veel ka orelit, keemiat, teoloogiat ja Eesti-Soome filoloogiat.

KATARIINA MARIA KITS alustas viiuliõpinguid Tallinna Muusikakeskkoolis (õp. Tiiu Peäske). Õpingud jätkusid Lausanne’i Muusikakõrgkoolis (prof Svetlana Makarova, 2014–2016), Trossingeni Muusikakõrgkoolis (prof. Marina Chiche, 2016-2018) ning 2020. aasta sügisest Berliini Kunstiülikoolis (prof. Tomasz Tomaszewski). Alates 2018. aasta septembrist õpib ta Arvo Leiburi juures. Lisaks paljudele preemiatele üleriigilistel ja rahvusvahelistel konkurssidel võitis ta telekonkursi “Klassikatähed“ (2014) ning on sellest ajast esinenud sageli nii televisioonis kui raadios. K. M. Kits on soleerinud mitmete erinevate orkestrite ees, sh Leedu Riiklik Sümfooniaorkester, Iisraeli Sümfooniaorkester Rishon LeZion, Novosibirski kammerorkester, Moskva Riiklik Kammerorkester, Kymi Sinfonietta, Jeruusalemma Sümfooniaorkester, Tallinna Kammerorkester, Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, Rahvusooper Estonia SO, Vaasa Linnaorkester, Pärnu Linnaorkester, Haapsalu Festivaliorkester, TMKK Keelpilli- ja Sümfooniaorkester, Virumaa Kammerorkester. Ta on osalenud meistriklassides erinevate muusikute juures nagu Alf Richard Kraggerud, Robert Rozek, Detflef Hahn, Kurt Sassmanshaus, Guðný Guðmundsdóttir, Pavel Vernikov, Jan Repko, Nicolas Dautricourt, Kristof Barati, Florian Donderer, Petru Munteanu, Ulrike Danhofer, Peeter Laul, Balazs Fülei, Winfried Rademacher, Francis Gouton jt. K. M. Kits esineb Eesti Pillifondi poolt talle kasutada antud Henricus Catenari (kannab ekslikult meistri õpilase Giofredo Cappa märki) viiulil (1670).


KRISTINA KRIIT
on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrantuuri (prof. Mari Tampere-Bezrodny, 2004) ning täiendanud end prof. Igor Bezrodny, Eduard Schmiederi, Pavel Vernikovi ja Hermann Krebbers’i juures. Ta on õppinud veel Universität Mozarteumis Salzburgis (2001-2002, prof. Hermann Kienzl). K. Kriit on osa võtnud mitmetest rahvusvahelistest konkurssidest, millest olulisemad on Heino Elleri nim. konkurss Tallinnas (eripreemia, 1996) ja Henryk Wieniawski nim. konkurss Poolas (Lublinis, 1997). K. Kriit on hinnatud nüüdismuusika esitajana ja esinenud solisti ning kammermuusikuna peaaegu kõikides Euroopa ja Skandinaavia maades. Ta on olnud kahel korral maineka Holland Music Sessions’i stipendiaat. Ta on olnud algatajaks Tallinna keelpillitriole (2005). Käesoleval ajal on ta EMTA õppejõud ja RO Estonia Sümfooniaorkestri III kontsertmeister.


ANDRES KALJUSTE
 on dirigent ja vioolamängija, kelle muusikutee ning instrumendiõpingud said alguse Aino Riikjärve viiuliklassis. Pärast Tallinna Muusikakeskkooli lõpetamist järgnesid õpingud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, Stockholmis Kuninglikus Muusikakõrgkoolis ning Berliinis, Hanns Eisleri Muusikakõrgkoolis. Tema juhendajateks on olnud Urmas Vulp, Nina Balabina, Oleg Balabine ning prof. Ulf Wallin. Pärast viiuliõpinguid oli A. Kaljuste Berliini Ringhäälingu Orkestriakadeemia liige, millele järgnes vabakutselise muusiku karjäär Londoni orkestrites Royal Philharmonic Orchestra, Philharmonia Orchestra ning Soomes külaliskontsertmeistrina Oulu Sinfonias. Aastatel 2014–2017 oli A. Kaljuste Helsingi Filharmoonikute vioolarühma külaliskontsertmeister ning omandas samaaegselt Sibeliuse Akadeemias orkestridirigeerimise magistrikraadi (prof. Atso Almila ja Hannu Lintu). 2016/17 hooajal debüteeris A. Kaljuste dirigendina mitmete orkestrite ees sh ERSO, Helsingi Filharmoonikud, Tampere Filharmoonikud, Odense Sümfooniaorkester, Oulu Sinfonia ning möödunud hooajal debüteeris ta Avanti! Kammerorkestri ees. Samuti juhatas ta äärmiselt lühikese etteteatamisajaga Lahti Sinfonia kontserti, kavas Vaughan Williams, Barber ja Dutilleux looming. Tuleval hooajal seisavad teiste hulgas ees debüüdid Aarhus Sümfooniaorkestri- ja Tallinna Kammerorkestriga. A. Kaljuste on eelnevalt töötanud Stockholmi Lilla Akademieni viiuli- ning vioola õppejõuna, orkestrite dirigendina ning instrumentaalansamblite juhendajana. Samuti on ta andnud meistriklasse Inglismaal, Prantsusmaal, Venemaal ja Hiinas. Solistina on ta musitseeritud koos ERSO, Verona Filharmoonikute, Tallinna Kammerokrestri, Vanemuise Sümfooniaorkestri, Pärnu Linnaorkestri, Pori Sinfonieta ja Belgrade Stringsiga. Aastal 2010 tegi A. Kaljuste oma debüüdi Berliini Kontserdimajas, esitades Kristiina Poska käe all Brahmsi viiulikontserti.

VLADIMIR RESHETKO on õppinud Peterburis ning haridustee jätkus Amsterdamis ja Berliinis. Ta on olnud rahvusvahelise Herani-nimelise tšellokonkursi auhinnavõitja (1999). Talle on omistatud I preemia ja eriauhind F. Schuberti teose parima tõlgendamise eest rahvusvahelisel kammermuusika konkursil „Franz Schubert ja moodne muusika” (2009) ning I preemia C. Henneni nimelisel (2009) ja Pergamentšikovi kammermuusika konkursil (2011). V. Reshetko on Anima Quarteti kaasasutaja ja liige. Viimastel hooaegadel on ta esinenud Anima Quartetile pühendatud Ana Sokolovitši teose „Commedia dell’ arte III” esiettekannetel. Kõik 3 osa anti välja SWR Alassic Archive’i poolt 2016. aastal. 2017. aasta septembrist on V. Reshetko Vaasa Linnaorkestri tšellorühma kontsertmeister. Ta on käinud kontserttuuridel paljudes riikides ja esinenud koos väljapaistvate muusikutega. Ta on esinenud solistina koos dirigentide Vassili Petrenko ja Ravil Martõnoviga Peterburi Riikliku Akadeemilise Orkestri ees. V. Reshetko on omandanud laia soolo-, kammer- ja orkestrirepertuaari, sealhulgas kaasaegse, klassikalise ja barokkstiili teosed. Tema hiljutine soolo-debüüt Soomes A. Krafti Tšellokontserdi esiettekandega sai kõrge hinnangu osaliseks: „Vladimir Reshetko tegi võimsalt liigutava muusikalise etteaste. Tema sügavalt tunnetatud fraseerimine, tšello rikkalik ja lüüriline tämber ning samuti tema meisterlik virtuoossus moodustasid Krafti teose värske ettekande. Publik tänas solisti entusiastlike ovatsioonidega.” (Pohjalainen 30.03.2019, Vaasa).

MARCEL JOHANNES KITS on Eesti noorema põlvkonna tunnustatud tšellist, kes on võitnud esimesed kohad ETV telekonkursil “Klassikatähed” (2013), Eesti keelpillimängijate konkursil (2015), Johannes Brahmsi nimelisel konkursil Austrias (2016) ning George Enescu nimelisel konkursil Rumeenias (2018). Ta on esinenud Hiinas ja Jaapanis ning andnud kontserte Iisraelis koos Jeruusalemma Sümfooniaorkestriga, Soomes Kymi Sinfoniettaga (dirigent Andres Mustonen) ja Eestis Pärnu Linnaorkestriga (dirigent Jüri Alperten). Koos pianist Rasmus Andreas Raidega on ta esinenud Berliini Konzerthausis ning andnud kontserte Eestis. Lisaks on ta üles astunud koos Moskva riikliku kammerorkestriga Moskvas (dirigent Andres Mustonen), George Enescu Filharmoonia Orkestriga Bukarestis (dirigent Paul Watkins), Peterburi Sümfooniaorkestriga Peterburi Filharmoonia suures saalis (dirigent Yuwon Kim) ja ta on mänginud kammermuusikat Hamburgi Elbphilharmonie suures saalis ja Berliini Filharmoonias. M. J. Kits on esinenud solistina paljude orkestrite ees, sh ERSO, Württembergi Filharmoonia SO, Südwestdeutsches Kammerochester Pforzheim, Tallinna Kammerorkester, Läti Rahvuslik SO, Pärnu Linnaorkester, Jena Filharmoonia SO, Iisraeli sümfooniaorkester Rishon LeZion, Üle-eestiline Noorte SO, Euro Symphony SFK, Liepaja SO, Tallinna Muusikakeskkooli SO, Bad Reichenhalli Filharmoonikud, Karlsruhe Ülikooli SO ja Orchestra Ensemble Kanazawa (Jaapan) ning teinud koostööd mitmete dirigentidega, sh Risto Joost, Olari Elts, Wolfgang Emanuel Schmidt, Arvo Volmer, Mikk Murdvee, Mihkel Kütson ja Jüri Alperten. M. J. Kits on paljude rahvusvaheliste konkursside laureaat: II koht tšellokonkursil Liezenis (Austria, 2004), I ja II koht Karl Davõdovi nimelisel tšellokonkursil Kuldigas (Läti, 2006 ja 2012), II koht Dombrovski keelpillikonkursil Riias (2008 ja 2011) ning peapreemia Trossingeni muusikaülikooli konkursil (2015). Ta on osalenud Arvo Pärdi lastelaulude CD salvestamisel (2015) ja Deutsche Stiftung Musiklebeni aasta kammermuusika CD-de salvestamisel Hamburgi Laeiszhalles (2016), Pierre Boulezi kontserdisaalis (2017) ja Hamburgi Elbphilharmonie suures saalis (2018). Alates üheksandast eluaastast on ta mänginud klaveritrios Robert Traksmanni ja Rasmus Andreas Raidega, kellega on üles astutud nii Pärnu Muusikafestivalil kui ka Saksamaal, Leedus, Soomes ja Bulgaarias. Ta alustas tšelloõpinguid viieaastasena Lembi Metsa ja Reet Metsa juhendamisel ning jätkas Tallinna Muusikakeskkoolis (Laine Leichter, Mart Laas). Alates 2014. aastast õppis ta Saksamaal Trossingeni Muusikaülikoolis (prof Francis Gouton), aastast 2018 jätkab õpinguid Berliini Kunstiülikoolis (prof. Jens Peter Maintz). Ta on täiendanud end arvukatel meistrikursustel, sh László Fenyö, Wolfgang Emanuel Schmidt, Wen-Sinn Yang, Jan-Erik Gustafsson, Marko Ylönen, Maria Kliegel, Jens Peter Maintz, David Geringas, Henry-David Varema, Ivan Monighetti jpt. Aastatel 2017 ja 2019 valiti ta IMS Prussia Cove’i Steven Isserlise meistrikursustele ning talle on omistatud täisstipendium osalemiseks Astona rahvusvahelistel suvekursustel Šveitsis (2010-2014). M. J. Kits on Liechtensteini muusikaakadeemia ja Eesti Interpreetide Liidu stipendiaat, aastal 2019 pälvis ta EIL auhinna “Aasta Interpreet”. Ta mängib Francesco Ruggieri 1674. aastal Cremonas valmistatud tšellol ja kasutab Prantsuse meistri Victor Fétique’i umbes 1900. aastal valmistatud poognat. Mõlemad on tema kasutusse andnud Saksa fond Deutsche Stiftung Musikleben.

PONTUS GRANS alustas kontrabassi mängimist Lohjas koos Peter Gransiga ning õppis Helsingis Sibeliuse nim. Akadeemias koos Lasse Lagercrantzi ja Panu Pärssineniga. Õpingud jätkusid Šveitsis (Duncan McTier) ning ta on täiendanud end arvukatel meistrikursustel. Alates 2017. aasta sügisest on P. Grans olnud Vaasa Linnaorkestris kontrabassirühma kontsertmeister, töötades enne seda Oulu Sümfooniaorkestris. Lisaks on teda kutsutud osalema Helsingi Linnaorkestri esinemistel ning ta mängib regulaarselt Wegeliuse Kammer-Keelpilliorkestris. P. Grans esindas Soomet Euroopa Liidu Noorteorkestris aastatel 2009-10. Ta on aktiivne kammermuusik ning on solistina esitanud Einojuhani Rautavaara ja Eduard Tubina kontsertteoseid. P. Grans tellis Lars Karlssonilt teose Sonata da camera kontrabassile ja klaverile ning esitas seda esmakordselt 2017. aastal suvel.

BRITT KÕRSMAA  hakkas tantsimisega tegelema juba lapsena, alates teisest klassist, kui astus Ants Taela tantsukooli õppima peotantsu ning hiljem tegelenud paljude erinevate stiilidega, sh showtants, stepptants, jazz, broadway jazz, streetjazz, contemporary jazz, house, ballett, kaasaegne tants jm. Ta on õppinud ETA Stuudios ja Prodance’s, Tallinna Ülikoolis koreograafia erialal kaasaegse tantsu suunal ning on põhjalikult tegelenud jooga ja pilatesega. Aastatel 2006-2008 tantsis B. Kõrsmaa Eesti suurimates muusikalides: Fame, Fantoom ja Nii on meil moes. B. Kõrsmaa on töötanud tantsutreenerina mitmetes erinevates tantsustuudiotes ning tegutseb aktiivselt nii tantsija kui ka koreograafina.