Eesti keel English Pусский
  Jälgi meid ka mujal:
Helista meile
 

8. veebruar

8. veebruar kell 19.00
Hopneri Maja
Marcelo Nisinman (bandoneon, Argentiina)
Baltic Neopolis Virtuosi kvartett (Poola/Eesti)

 

 

KAVAS

Marcelo Nisinman (b. 1970) – Hombre Tango
Astor Piazzolla (1921-1992) – Adios Nonino (arr. M. Nisinman)
                                          – Oblivion (arr. M. Nisinman)
                                          – 4 for vogler (arr. M. Nisinman)
Marcelo Nisinman – Cuando tu no estás
                              – Jeanne & Paul

 

 

MARCELO NISINMAN
on rahvusvaheliselt tunnustatud bandooniumimängija, helilooja ja arranžeerija. M. Nisinman õppis bandooniumi Julio Pane’i käe all ning kompositsiooni Guillermo Graetzeri käe all Buenos Aireses ja Detlev Muller-Siemensi käe all Baselis. Tema kompositsioonid on mitmekesised ja originaalsed pärinedes Buenos Airesest, Nisinman ammutab inspiratsiooni ka teistest vormidest ja tehnikatest luues oma isikliku stiili, mis murrab „Musica Porteña“ (Buenos Airesest pärit muusika) traditsioone ja reegleid. Ta on loonud muusikat mitmesugustele koosseisudele sümfooniaorkestritest kuni keelpillikvartettideni. M. Nisinman on nõutud ka solistina mängides koos orkestritega ning festivalidel üle maailma. Ta on esinenud koos Martha Argerichi, Gidon Kremeri, Britten Sinfonia, Gary Burtoni, Fernando Suarez Pazi, Assad Brothersi ja Philadelphia Orkestriga, mida juhtis Charles Dutoit. Ta on esinenud solistina koos WDR Big Bandiga Vince Mendoza käe all, Arpeggione Kammerorkestriga, Orchestre National des Pays de La Loire’iga, mida juhtis John Axelrod ning Belgradi Filharmooniaorkestriga. Tema teos, „Tumesinine Tango“, kanti esmakordselt ette 2012. aastal koos Argentiina Rahvusliku Sümfooniaorkestriga Facundo Agudinwithi käe all, kus Nisinman mängis bandooniumi. M. Nisinmani kutsutakse tihtipeale töötama koos ansamblitega ning festivalidele kui heliloojat/esinejat. Tema kutsete hulka on kuulunud: Oxfordi Kammermuusika Festival (2008), Kuhmo Kammermuusika Festival (Soome), Zeitkunst Festival (Berliin ja Pariis), Sonoro Festival (Bukarest), Consonances (Kooskõlad, St Nazaire – Prantsusmaa), kunstnik residentuuris Boswili Festivalil (Šveits), Vogleri Keelpillikvartett (Saksamaal ja Iirimaal) ning Martha Argerich ja Sõbrad 2013. aasta Ravenna Muusikafestivalil. M. Nisinman on loonud mitmeid vokaalteoseid kaasaarvatud „Desvios“ koos Carlos Traficu tekstiga (välja antud Acqua Recordsi alt, 2009) ning tema Buenos Airese Maria Uus Versioon (Acqua Records, 2010). Aastal 2009 asutas ta koos klarnetist Chen Haleviga enda kvarteti Tango Factory, koosseis toob kokku neli erinevat muusikut, et uurida tangot, mängides teoseid Nisinmanilt, Porat’lt ja Nisinmani loodud arranžeeringuid Piazzolla, Weilli ja teiste heliloojate teostest.

 

 

Baltic Neopolis Virtuosi gathers the artistic potential of the Baltic Sea Region. Its goal is to present the most valuable phenomena and tendencies in Polish music. In 2017 the project included 5 concert tours during which the ensemble performed a series of concerts in six countries of the Baltic area: Poland, Norway, Lithuania, Estonia, Germany and Sweden. BNV concerts promote the music of Polish composers, both the prominent and well-known as well as talented young artists alongside music from the Baltic Sea Region for bigger chamber ensembles ranging from quintets to chamber orchestra.
The ensemble consists of international renown musicians sharing the passion of chamber music: members of Baltic Neopolis Orchestra and outstanding soloists such as Bartłomiej Nizioł, the winner of three Fryderyk Music Awards; Tomasz Tomaszewski, Deutsche Oper concertmaster; Maria Machowska – concertmaster of National Philharmonic in Warsaw; Andriy Vivytovych – principal violist of Covent Garden Opera Orchestra in London; Gareth Lubbe – professor at the Folkwang University of the Arts in Essen; Adam Klocek – winner of the Grammy Award in 2014; Andreas Lend – one of the most titled Estonian cellists and Marcelo Nisinman, one of today's foremost bandoneon soloist.

BNV has been awarded grants by the Polish Ministry and National Heritage of Poland, Institute of Music and Dance and is co-financed by the City of Szczecin.